برای شادی روح شهدا صلوات

چگونه از غزه دفاع کنیم؟


چگونه ما از "غزّه" دفاع کنیم...؟

... در شرایط فعلی یکی از راهکارهایی مهمی که می تواند امکان حضور جدی در نبرد غزه و اسرائیل را برای جوانان سایر کشورهای مسلمان فراهم سازد، به راه اندازی یک نبرد سایبرنتیک گسترده با رویکردهای پارتیزانی علیه دولت جعلی اسرائیل است.

به نظر می رسد جوانان کشورهای مسلمان و بویژه جوانان ایرانی می توانند با حمله ی اینترنتی به مناطق حساس اسرائیل زمینه را برای ایجاد شرایط تسلیم برای رژیم صهیونیستی در ماجرای دیوار حائل  فراهم کنند. چه اینکه تجربه نشان داده است هم اکنون کشور ایران در زمینه ی نبردهای اینچنینی دارای تخصص های پیشرفته ایست که از جمله ی نشانه های آن حمله به تأسیسات ماهواره ای آمریکا در پاکستان بوسیله ی ابداع و ایجاد یک ایستگاه انسداد فرکانس در شرق کشور و نیز حمله ی چند سال قبل تعدادی از دانشجویان ایرانی به تأسیسات برق رژیم صهیونیستی و قطع برق برای ساعات متمادی در تلاویو است.

 

2_انجام عملیات های استشهادی در مناطق صهیونیست نشین

گزینه ی مهمی که مبارزان حماس و بویژه گروه الکتائب و گردان های الاقصی و قسّام باید آن را در دستور کار خود قرار دهند، انجام عملیات های استشهادی در قلب رژیم اشغالگر و شهرک های صهیونیست نشین است. گزینه ای که رژیم صهیونیستی در طول حیات منحوس خود نشان داده است که به شدت از وقوع آن وحشت دارد. مبارزان حماس باید با تأسی به منش شهدایی همچون یحیی عیاش به طراحی و اجرای عملیات های گسترده شهادت طلبانه در شهرک های صهیونیستی و در مرحله ی دوم در شهرهای بزرگتری همچون عسقلان، دیمونا، نتانیا و تلاویو بپردازند.

مبارزان فلسطینی باید بدانند که رمز به زانو درآوردن اسرائیل؛ تنها و تنها انجام عملیات های استشهادی آنهم در قلب رژیم صهیونیستی است.

 

3_اتخاذ رویکردهای لازم برای ناامن سازی مناطق تحت نظر تشکیلات خودگردان

فعالان سیاسی مرتبط با فلسطین و چهره های آزادیبخش فلسطین در سرتاسر جهان باید به این مسئله اهتمام ویژه ای داشته باشند.

اینکه هم اکنون شهرهایی همچون رام الله، الخلیل، جِنین، طوکرم، کرانه ی باختری، نابلس و بیت المقدس که روزگاری صحنه ی رشادتهای مبارزان شهادت طلب فلسطینی علیه اشغالگران قدس بود؛ با خیانت سازشگران، تبدیل به یک حاشیه ی امن برای صهیونیست ها شده است؛ امریست که می توان به آن بعنوان یکی از دلایل اصلی زیاده خواهی صهیونیست ها اشاره کرد. فعالان سیاسی و مبارزان فلسطینی در سرتاسر جهان باید بدانند که تسلط اسرائیل بر شهرهای آنان نتیجه ای جز انقراض نسل فلسطینیان و در ادامه یهودی سازی خاورمیانه و حتی نسل های بعدی فلسطینی نخواهد داشت. پس چگونه می شود که هم اکنون شاهد هستیم گروه های معارض فلسطینی هیچگونه اقدامی برای بازگردانی دوباره ی روح مجاهدت به شهرهای تحت سیطره ی تشکیلات خودگران، نمی کنند...؟!

گروه های فلسطینی و حتی لبنانی باید بصورت جدی برای انجام مبارزات در اراضی تشکیلات خودگردان و بازپس گیری روند سازش برنامه ریزی کرده و روند نارضایتی عمومی از تشکیلات خودگران فلسطین را سرعت ببخشند.

 

4_تحرک سیاسی احزاب اسلامی مصر

متأسفانه در ماجرای غزّه؛ باید از دولت مصر بعنوان اصلی ترین همکار اسرائیل برای تحت فشار قرار دادن مردم مظلوم غزّه نام برد. در این شرایط با توجه به تصمیم دولت مصر برای ایجاد دیوار فولادی مابین غزه و مصر، این تکلیف بر احزاب اسلامی مصر از جمله اخوان المسلمین و شاخه های غیررسمی حزب الدّعوة در این کشور واجب می آید که با انجام کارهای تشکیلاتی و حساس سازی افکار عمومی مسلمانان در مصر، نسبت به تحت فشار قرار دادن دولت مصر برای جلوگیری از این اقدام غیرانسانی تلاش کنند.

بدیهیست در این میان نقش علما و اساتید جامعه ی الازهر می تواند بسیار پر رنگ باشد. که البته جا دارد مقامات سیاسی حماس و بویژه دفتر سیاسی این حزب برای مجاب کردن چهره های الازهر، فعالیت ها و گفتگوهای سیاسی ویژه ای را تدارک ببینند. اقدامی که به نظر می رسد تاکنون توسط اسرائیل و متحد اصلی او یعنی آمریکا بصورتی جدی تر و حتی زودتر از مقامات دولت حماس انجام گرفته است؛ که هم اکنون شاهد سکوت الازهر در زمینه ی دیوار حائل غزه_مصر هستیم.

 

5_ناآرام سازی فضای شهروندی اسرائیل

فعالان جبهه ی قدس، باید بحث ناآرام سازی فضای شهروندی اسرائیل را کاملاً جدی دنبال کنند. اسرائیل باید از درون شهرهای خود و بوسیله ی یهودیان و  صهیونیست های ساکن در شهرهای این کشور دچار چالش های جدی باشد. مطرح سازی اخبار مربوط به مفاسد اخلاقی و مالی سران رژیم صهیونیستی و بویژه تعدادی از خاخام های صهیونیستی به هر نحو، می تواند زمینه را برای ایجاد این اتفاق فراهم کند.

همچنین حساس سازی مردم اسرائیل نسبت به مسائلی مثل حقوق بشر، زنان، نحوه ی اداره ی اسرائیل، نارضایتی عمومی یهودیان در زمینه ی ترس از حملات شهادت طلبانه ی مجاهدان فلسطینی و مسائل اینچنینی باید بصورت جدی در مورد اسرائیل مطرح شود، تا این رژیم بیشتر از گذشته درگیر این قبیل مسائل شود.

گروه های الکتائب، الاقصی، قسّام و بویژه دولت حماس باید بحث ایجاد ترس و وحشت در وجود تمامی ساکنان شهرهای اسرائیل را از حملات شهادت طلبانه ی مبارزان خود، در دستور کار قرار دهد.

البته این نکته نباید از نظر دور داشته شود که اسرائیل، خود با طرح برخی از مسائلی که به آنها اشاره شد، قصد رسمیت بخشی به رژیم اشغالگر قدس را در افکار عمومی جهان دارد و قصد نموده است که با انعکاس عمدی برخی از این اخبار، خود را یک دولت معمولی مثل سایر دول جهان نشان دهد. لذا افراد و گروه هائیکه در این زمینه فعالیت هایی را انجام می دهند، باید توجه داشته باشند که تمامی فعالیت های آنان در زمینه ی آشکار نمودن مسائل داخلی رژیم صهیونیستی با این تیتر همراه باشد که اسرائیل یک دولت اشغالگر و یک رژیم جعلی است.

 

6_انتشار گسترده ی تصاویر و فیلم های مربوط به حمله ی اسرائیل به غزه

فعلان رسانه ای جبهه ی آزادی قدس شریف باید تمام تلاش خود را برای انعکاس تصاویر بجا مانده و ثبت شده از حمله ی اسرائیل به نوار غزّه به کار گیرند. بدیهیست که این اقدام در حساس نمودن افکار عمومی جهان نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی تأثیر بسزایی داشته و قطعاً این همراهی افکار عمومی جهان با مردم غزّه می تواند یکی از امیدهای ویژه ی حماس برای باز شدن یک راه ارتباطی میان غزه و جهان بیرون باشد.

 

7_انجام جنگ های ایذائی نوین توسط مبارزان حماس

مبارزان گروه کتائب و سایر گردان های قسّام و گردان های الاقصی باید با ورود به عرصه ی جنگ های نوین نسبت به ایجاد تشنجات جدی در اسرائیل تلاش کنند.

به راه اندازی نبردهای میکروبی و ویروسی، آدم ربایی از صهیونیست ها، استفاده از حیوانات، به کارگیری نظریه ی کشتار خاموش و دست یازیدن به اصول نبردهای بیوتکتونیک در زمینه ی ناامن سازی شهرهای صهیونیستی، می تواند بصورت جدی باعث درگیر شدن اسرائیل با مسائل داخلی شود. در اینجا لازم است به این نکته اشاره شود که مبارزان فلسطینی باید توجه داشته باشند که انعکاس برخی از نبردهای ایذائی اینچنینی در سطح جهان باعث کاهش محبوبیت آنان در سطح افکار عمومی جهان خواهد شد. لذا تشکیلات اطلاع رسانی دولت حماس باید در زمینه ی انعکاس اخبار مربوط به مقابله ی حماس با صهیونیست ها، دقت ویژه ای را مبذول دارد، چه اینکه انتشار تصاویر مربوط به هدف قرار دادن کماندوهای گولانی توسط تک تیراندازهای حماس، بازخور مطلوبی در سطح افکار عمومی جهان نداشته است.
script language='JavaScript' type='text/javascript' src='http://www.ghalebkadeh.com/myuploads/Palestine/Palestine_1.js'>

:: موضوعات مرتبط: چگونه از غزه دفاع کنیم، ،
نویسنده : سعید فرجی و مجتبی فرجی
تاریخ : شنبه 26 شهريور 1398
زمان : 20:48

صفحه قبل 1 صفحه بعد


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.